The Azores Sustainability & CSR Services are placerea de a va invita la evenimentul Best Practices in Romanian CSR 2018 care va avea loc marti 19 iunie, la Hotel Intercontinental, Sala Rapsodia, incepand cu ora 09.00.

Pentru inscriere va rugam sa accesati pagina dedicata: Inscriere eveniment Best Practices in Romanian CSR 2018

Despre eveniment:

best of  #rapoarteCSR  #smartCSRcampaigns #CSRready


  • Companii din România leader în domeniul CSRTOP general și TOP pe industrie, conform cercetării Romania CSR Index 2018, cea mai importantă analiză la nivel local

  • Rapoarte de CSR: standarde de raportare, administrarea bazei de date, managementul timpului pe perioada raportării

  • Strategii de responsabilitate socială: analiza materialității si implicarea părților co-interesate

  • Obiectivele de Dezvoltare Durabilă în România (ODD)

  • Campanii de CSR cu o abordare sistemică și integrată: viziune, strategie, provocări și rezultate

  • Legislația din România referitoare la dezvoltarea durabilă

  • Comunicarea impactului pozitiv pe care îl au companiile asupra mediului și în societate/comunități

 

Publicarea unui raport de sustenabilitate corporativa este, fara indoiala, un subiect de actualitate in mediul de business international. Potrivit reprezentantilor agentiei de consultanta Governance & Accountability Institute, raportarea sustenabilitatii a crescut constant incepand cu 2011, cand aproximativ 20% dintre companiile incluse in S&P 500 Index® publicau un raport de CSR. Doi ani mai tarziu, in 2013, numarul companiilor raportoare a crescut la 72%, iar din 2013 in 2017 frecventa raportarii a crescut si mai mult, ajungand la 85% in 2017. Puteti afla mai multe detalii in acest FLASH REPORT publicat pe site-ul agentiei.

O initiativa foarte utila apartine si celor de la Global Reporting Initiative (GRI). Organizatia a creat o baza de date unde poate fi urmarit “live” status-ul companiilor raportoare, in functie de tara.

Instrumentul se numeste SDG Target 12.6 Live-Tracker  si este primul pas al unei initiative mai ample dezvoltate de GRI, care vizeaza sprijinirea guvernelor in monitorizarea si implementarea Obiectivului de Dezvoltare Durabila 12.6.:

Incurajarea companiilor, in special a companiilor mari si transnationale, sa adopte practici durabile si sa integreze informatiile privind durabilitatea in ciclul de raportare

Ca parte a acestei initiative, GRI va crea programe de consolidare a capacitatilor pentru a ajuta tarile in care se inregistreaza o rata scazuta de raportare nefinanciara si pentru a crea astfel un mediu propice cresterii numarului de rapoarte privind sustenabilitatea corporativa.

De exemplu, informatiile actualizate din aprilie 2018 aratau ca, in 2017, doar 6 companii din Romania publicasera un raport nefinanciar in baza de date a GRI, in timp ce in Italia erau 98 de companii, in Germania 108 si in Franta 151 de companii. Puteti urmari status-ul actual accesand urmatorul link: Database Global Reporting.

Unul dintre obiectivele strategice ale agentiei The Azores este de a creste nivelul de constientizare al domeniului CSR in Romania si de a realiza cercetari la nivel national despre statusul si perspectivele sustenabilitatii in tara noastra. Organizam evenimente din 2016 pentru diseminarea rezultatelor cercetarii Romania CSR Index si pentru a aduce impreuna toti specialistii in CSR si sustenabilitate din Romania.

 

Mai multe detalii despre evenimentul organizat in 2017 puteti gasi mai jos:

Best Practices in Romanian CSR 2017

Ne apropiem de 2018, anul in care Directiva 2014/95/UE va impune intreprinderilor de interes public cu peste 500 de angajati sa fie transparente cu privire la informatiile nefinanciare din anul 2017. Aceste informatii se refera la aspecte de mediu, sociale și de personal, respectarea drepturilor omului și combaterea corupției și a dării de mită. In Romania sunt aproape 700 de intreprinderi care vor intra sub incidenta directivei.

Investitorii devin si ei mult mai interesati de impactul social si de mediu al companiilor. Conform Global Sustainable Investment Review 2016, investitiile in companii performante din perspectiva sustenabilitatii au ajuns la valoarea de 22.89 trilioane de dolari la inceputul anului 2016, in comparatie cu 18.28 trilioane de dolari in 2014, o crestere de 25 de procente.

Si in marketing atentia se indreapta spre cum pot brandurile sa fie mai relevante pentru consumatori prin asocierea cu CSR. La festivalul Cannes Lions 2016 campanii precum Brewtroleum, #OptOutside sau McWhopper au fost printre cele mai apreciate de juriu. Acestea au pivotat in jurul ideii de „Purpose” – au pornit cu intentia de a rezolva o problema sociala sau de mediu, s-au distantat de status quo si de mesajele conventionale care sunt doar despre creativitate, si si-au pozitionat brandurile ca „agenti ai sustenabilitatii”.

In acest context ne propunem sa analizam impreuna statusul CSR-ului in Romania si sa recunoastem cele mai performante companii in acest domeniu. In cadrul evenimentului „Best Practices in Romanian CSR” editia a II-a vom disemina rezultatele analizei Romania CSR Index – cea mai importanta analiza despre implicarea companiilor din Romania in domeniul sustenabilitatii. Va invitam sa fiti alaturi de noi la anuntarea rezultatelor si sa aflati mai multe despre strategiile si obiectivele companiilor mari din tara noastra cu privire la impactul social si de mediu.

 



Evenimentul din 2017 a fost susţinut de: